در پی لازم الاجرا شدن به‌کارگیری استاندارد حسابداری 1 ارائه صورتهای مالی (تجدیدنظر شده 1397)، واحدهای تجاری از سال 1398 ملزم شده‌اند، در صورت داشتن مبلغ بااهمیت «سرمایه گذاری در املاک» آن را به عنوان یک قلم جداگانه در صورت وضعیت مالی خود ارائه کنند. این در حالی است که در حال حاضر در مجموعه استانداردهای حسابداری ایران استاندارد مشخصی برای شناخت، اندازه‌گیری و افشای این قلم نداریم. در این ویدئو تشریح شده است که در چنین مواردی (که برای یک موضوع استاندارد مشخص نداریم) طبق استاندارد حسابداری 34 چه رویه‌ای را باید به‌کار گیریم.

این ویدئو، دقایقی منتخب از اپیزود پنجم مجموعه ویدئوهای آموزشی «تهیه صورتهای مالی | طبق استانداردهای جدید حسابداری ایران (لازم الاجرا از 1398)» است؛ که در آن، در قالب 8 ویدئوی قابل دانلود (مجموعا 450 دقیقه) جزئیات رهنمودها و الزامات تهیه مجموعه کامل صورتهای مالی با مقاصد عمومی - با رعایت آخرین تغییرات استانداردهای حسابداری ایران - به طور کاملا عملی و کاربردی تبیین شده است.

علاقه‌مندان تهیه این مجموعه ویدئوهای آموزشی برای اطلاعات بیشتر و سفارش می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند: https://mohsen-ghasemi.com/1398s